free web hit counter Skocz do zawartości
Mk1998

Finasteryd, pytania początkującego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam 23 (prawie) lata i po dość długim i zapewne niepotrzebnym czasie zwłoki, po wydaniu sporej ilości pieniędzy na różnego rodzaju wcierki i szampony, w końcu chcę spróbować leczenia finasterydem. W życiu miałem to szczęście, że nie mam zbyt dużego doświadczenia z lekarzami/kuracjami, a moja wiedza o samym finie to rzecz jasna tylko to co  wyczytałem na różnego rodzaju forach, polsko czy też anglojęzycznych. W związku z tym, chciałbym zadać Wam kilka pytań, będzie ich pewnie sporo, część z nich wyda się pewnie oczywista, dlatego proszę o jakąś dozę wyrozumiałości. Dodam jeszcze iż  starałem się wnikliwie przejrzeć forum, mam nadzieję że moje pytania nie będą zbytnio dublować innych wcześniej już  zadawanych, najzwyczajniej w świecie chciałbym pewne rzeczy sprecyzować i dopytać się w bardziej konkretny sposób. Więc:

1. Nie ukrywam, że chciałbym trafić do dermatologa, który będzie jako tako obeznany w temacie i jego wkład w leczenie będzie  ciut większy  niż  samo przepisanie recepty. Natomiast mieszkam  w stosunkowo  małym mieście, około 40/50 tysięcznym i pewnie może być z tym ciężko. Jest tu jeden dermatolog, który cieszy się dość  dobrą renomą, lecz nie mam pojęcia jak podchodzi do pacjentów borykających się z łysieniem androgenowym. Stąd też moje pytanie (zwłaszcza na ewentualność braku zbyt dużej wiedzy lekarza w tej dziedzinie) w jaki sposób z nim rozmawiać, czy samemu sugerować wypisanie recepty na finasteryd ?

2. To pytanie jest pośrednio powiązane z pierwszym. Ponoć przed rozpoczęciem kuracji warto zrobić badania krwi i teraz wybaczcie, ale tutaj mam parę wątpliwości więc postaram się wyjaśnić w podpunktach:

- co należy przebadać ?

- czy dermatolog "teoretycznie powinien" wiedzieć o jakie  badania chodzi i samemu mnie na nie skierować?